Nu hij een aantal maanden bij ons woont blijkt de naar alles uitvallende mechelse herder reu een lieverd te zijn.

Flame, onze grote mechelaar reu (geb 09-09-2019   Cryptorchide
Werkhondenlijn) is in enkele maanden tijd getraind in het gewoon over straat lopen zonder naar alles en iedereen uit te vallen.  Het is gewoon een groot watje. Hij gaat graag wandelen met zijn baasje. Hij is gekker op vrouwen dan op mannen, maar gaat ook zeker als er een klik is (en eventueel lekkers) graag met een man op pad.
Flame houdt niet van drukte of van veel bezoek. Bezoek vindt hij dusdanig moeilijk dat hij dan nog in de bench moet of achter een hek.  Hij is te sterk om veilig aan de fiets mee te lopen; hij loopt dan nog te veel te spoken. Wel hebben we hem aan de scootmobiel laten lopen; dat ging prima.  Flame is recent gecastreerd. Flame is geen hond voor in de stad en ook niet voor te veel vrijheid. Hij gedijt het best bij iemand die met hem een hechte band op wil bouwen en hem daarbij duidelijkheid en regels geeft.  Je kan niet zo maar bij Flame het terrein op stappen als vreemde! Gezien zijn pittigheid (voortkomend uit angst) vinden wij het geen hond voor een gezin met kinderen.  Speuren, spelletjes etc met zijn vertrouwens personen vind hij leuk.  Flame is voor zijn vertrouwenspersonen een mega knuffel.