2 juni as is er een kennismakingsmiddag voor nieuwe vrijwilligers en natuurlijk zijn de huidige vrijwilligers ook van harte welkom! Heb je affiniteit met honden en mensen die een vriendelijk zetje de goede richting op nodig hebben? Dan zien we je graag 2 juni vanaf 15 tot 18 uur. Geef je je even op als je komt dan krijg je de info waar we je verwachten. Er is een hapje en een drankje aanwezig en natuurlijk div. Alert honden. Eigen honden mogen thuis blijven. Wat bieden wij: Voor alle vrijwilligers zijn er gratis kaartjes voor de hondenspeeltuin. Zodat we de tijd die je in onze honden investeerde ipv in je eigen hond een beetje goed kunnen maken met je hond. Hand-on honden ervaring. Ideaal voor (beginnende) instructeurs en gedragstherapeuten. Zondag 24 juni is er een lezing speciaal voor onze vrijwilligers over: “Hoe haal je vechtende honden uit elkaar?” Deze lezing word ook op een ander tijdstip betaald gegeven. Voor veel mensen is het een horror situatie, vechtende honden. Weet je de do’s en don’ts is de impact op hond en mens een stuk minder. Je machteloos voelen omdat je niet weet wat te doen is vreselijk. Er zijn regelmatig leuke lezingen, bijeenkomsten, uitjes en er zijn opleidingen te volgen! Opleidingen waar je ook in je werk mogelijk wat aan hebt. Wat zoeken wij: * hondenuitlaters, trainers met de herplaatshonden op de hondenschool * terrein onderhouders * een communicatieve, ervaren hondendeskundige voor de middagen dat de speeltuin open is voor iedereen. Dit in goede banen leiden is een uitdaging. Dit betreft 2 middagen ( woensdag- en zaterdagmiddag) * mensen die onze kinderclub willen leiden en begeleiden. Wij willen kinderen en honden beter met elkaar laten omgaan. Deze kinderen gaan trainen, spelen met de honden, leren over gedrag en nog veel meer. * fondswervers oa om een project met jongeren en dieren een financiĆ«le start te geven. * ervaren bestuurders die ons kunnen helpen onze toekomst plannen te verwezenlijken * Pr mensen, mensen die leuke acties kunnen bedenken en uitvoerders van deze acties. * schrijvers van div. flyers oa over sponsoring, nalatenschappen etc. * mensen die willen zorgen dat folders van de stichting op zinvolle plaatsen komen te liggen. * video makers en bewerkers voor promoties video’s van onze honden * fotografen voor mooie originele foto’s van onze opvang honden * en nog veel meer! Sommige klussen kunnen op afstand en van achter een bureau geregeld worden, andere vergen een fysieke aanwezigheid. Voor de ene klus dien je ‘gekwalificeerd’ te zijn, voor de andere klus is inzet en enthousiastme voldoende om een heel eind te komen. Sommige klussen zijn tijdelijk. Anderen gaan het hele jaar door. Sommige klussen vergen veel tijd, anderen maar beperkt. Heb je tijd naast je baan en sociaal leven? Zit je tegen je zin thuis? Wil je werkritme krijgen? Wil je onder de mensen/ dieren komen ? Let op vrijwilligerswerk is niet vrijblijvend; onze opvanghonden rekenen op je!