Er gaat veel tijd en werk zitten in de training van de honden, dus extra hulp is zeer welkom. Daarnaast is het voor de honden belangrijk om aan veel verschillende mensen te wennen.

Mensen die meer ervaring hebben, kunnen meer soorten trainingen doen dan wat minder ervaren mensen en zelfstandiger werken. Dit wordt per keer bekeken en hangt ook af van de oefening, de omgeving en de hond. De nadruk ligt op veilig werken.

Ben je minder ervaren kan je wel ervaren worden. Door doen en door de scholingsmomenten mee te maken! Maar iedereen kan helpen!

Helpen kan met uitlaten, spelen met de honden, voertjes gooien voor senna, met ze trainen in de lessen, ze een keer meenemen naar de stad, schoonmaken, borstelen, kongs vullen, verrijkingsspeeltjes maken etc.

Ook is het mogelijk met Yvette’s honden te trainen / te wandelen/ te borstelen, zodat zij niet in de verdrukking komen doordat de herplaatshonden veel tijd vergen.

Wil je bij de vrijwilligers groep komen?

Mail dan even naar Yvette: (Yvette) met wat je zou willen doen en wanneer je kan. Hoeveel tijd je beschikbaar hebt. Al kan je 2 keer per week 10 minuten, kan je al helpen! Voor de mensen die helpen met Senna en de andere opvang honden trainen, is een aparte fb groep gemaakt. Wie vaker dan 2 keer per week komt helpen ( of 1 keer wat langer, krijgt een uitnodiging om lid te worden van deze groep.

We gaan als er belangstelling voor is 1 keer per 14 dagen bij elkaar komen voor o.a. wat meer kennis over hondengedrag dmv films, praktische trainingsvaardigheden op doen. Veel activiteiten zijn exclusief voor deze groep mensen.

Help je mee t verschil te maken? En zelf practische hands-on ervaringen op te doen met div. honden?

Stuur een mailtje naar Yvette