Lieve de  Kaukasische owcharka heeft een lang en fijn leven gehad.  Helaas kreeg Leve te veel pijn aan haar rug en werkten ook de zwaarste pijnstillers niet meer waardoor besloten werd tot euthanasie.
Lieve woonde al vele jaren bij Yvet in huis.  Ze heeft geholpen met de opvoeding van vele Stichting Alert honden en ze werd voorleeshond voor kinderen met leesproblemen. Lieve wandelde graag, ze hield van knuffelen  en ze lag graag bij de schapen als kuddebewakingshond. Het oorspronkelijke doel van een kuddebewakingshond is natuurlijk de boel bewaken. Dat deed Lieve ook prima.  Als Yvet zei dat mensen welkom waren dan waren ze ook welkom van Lieve.  Zonder toestemming van Yvet hield Lieve iedereen tegen.

Lieve haar euthanasie is gefilmd om de mensen van de dagbesteding bij Stichting Alert te laten zien wat er dan gebeurd. Dat het verdrietig is voor ons dat Lieve dood gaat, maar ook dat het fijn is voor Lieve om geen pijn meer te hebben. De euthanasie is rustig en waardig verlopen. De dierenarts legt per stap goed uit wat er gebeurd.   Dit is ons inziens helpend voor jong en oud.  Voor iedereen die nog nooit een euthanasie  heeft meegemaakt kan het helpend zijn de film te bekijken zodat je een beetje voorbereid bent op wat er gebeurd. Deze film hebben wij eerst een tijd voor ons zelf gehouden, zodat onze emoties eerst een plekje konden krijgen.   Ondanks dat Lieve al enkele maanden niet meer bij ons is  vragen wij rekening te houden met onze emoties als u wilt reageren op deze film.

kijk hier voor het filmpje

Let Op! Kan als schokkend worden ervaren en het filmpje mag NIET worden gedownload of worden verspreid zonder onze uitdrukkelijke toestemming