Uitrenveld:

Wij geloven dat spelen en sociaal gedrag leren belangrijk is voor de honden in Nederland.
Nederland is een dichtbevolkt land wij vragen daardoor veel van onze honden.  Ze komen per wandeling vaak meerdere honden tegen.
Dan is sociaal gedrag een must, wat niet wil zeggen dat elke hond met elke hond moet spelen.  Elkaar passeren zonder uit te vallen is prima sociaal gedrag.
Lukt jouw hond dit (nog) niet dan zal je zelf  sociaal moeten zijn door  te zorgen dat iedereen veilig kan passeren. Bijvoorbeeld door ruimte te scheppen of je hond te muilkorven en kort bij je te houden.

Wij geloven in Playing for life (https://dogsplayingforlife.com/)  echter op dit moment beschikken wij niet meer over uitrenvelden en de speeltuin.  Zodra dit weer mogelijk is vermelden wij dit hier.

Het veld is 20 bij 60 meter groot en is geheel omheind met een hek van 2 meter hoog. Het veld is geheel vrij van obstakels, zodat er veilig gerend en gespeeld kan worden. Vooral voor windhonden is dit erg prettig.

Het veld wordt gebruikt voor de begeleide speeluurtjes, maar kan op bepaalde uren ook worden gereserveerd voor privé-gebruik. Zo kunnen ook honden die niet met andere honden samen kunnen, even heerlijk uitrennen. Of als je als baas rustig wilt trainen, kan dat ook.

Speelveld:

Naast het uitrenveld hebben we sinds kort ook een echte speeltuin voor hond en baas. Dit veld is wel omheind, maar niet zo hoog als het uitrenveld. Op het veld zijn diverse leuke dingen te doen. Er zijn

Honden uitrenveld  of het speelveld huren:

Wij vragen een bijdrage voor het gebruik maken van het veld, hiermee steunt u direct Stichting Alert;

Per uur met maximaal 5 combinaties: € 2,50 (of 1 strip)

Per uur alleen gebruik van een van de velden:                  € 5,00 (of 2 strippen

We werken het liefst met een strippenkaart:

Hele strippenkaart 11 strippen kost:              € 25,00

U kunt deze aanschaffen via onze webwinkel.

U wilt het veld huren: wat moet u doen?

• Koop via de webwinkel de benodigde kaartjes of een strippenkaart
  • Als wij de betaling binnen hebben, maken wij een account aan en sturen u de gegevens
  • Nu kunt u reserveren in het reserveringssysteem, zolang u voldoende tegoed heeft.
  • Wilt u een van de velden helemaal voor uzelf, boek dan 2 plaatsen en stuur een mail naar: webmaster@stichtingalert.nl. Dan boeken wij de andere 3 beschikbare plekken af, zodat er niemand anders kan reserveren op dat tijdstip.
  • U krijgt de code van het hek toegestuurd. Deze verandert regelmatig.

Belangrijke regels:

• Honden mogen niet overmatig blaffen.
  • Hondenpoep opruimen.
  • Als er onverhoopt wat kapot gaat dit melden, zodat we dit direct kunnen repareren of vergoeden. (tel: 055-3121086)
  • Na het aanschaffen van een strippenkaart of een losse les betaald te hebben, ontvangt u de code van het cijferslot dat op het hek zit.
  • Het hek na gebruik weer op slot doen.

Speelveld
Reserveren
Uitrenveld
Reserveren

Begeleide speeluurtjes:

Het spelen wordt georganiseerd door een samenwerkingsverband tussen stichting Alert en hondenschool Alert.

Het spelen is bedoelt voor alle honden zonder probleem gedrag in de zin van agressie.

Honden met een agressie probleem kunnen  in overleg komen spelen. Honden die wat angstig zijn worden extra zorgvuldig begeleid.

Er worden passende speelmaatjes bij elkaar gezocht. We beginnen met  2 honden en als dat goed gaat dan maken we een paar andere combinaties. Lukt dit dan gaan we kijken of we de groepen groter kunnen maken.. Soms spelen er wel 7 honden tegelijk.

Vaak is er een oudere hond aanwezig voor de nodige opvoeding. Dit houdt in dat deze oudere hond een jonge hond leert dat je niet zomaar op andere honden moet af stuiven, maar dat daar een ritueel aan vooraf gaat. En dat dit met het nodige respect voor de oudere hond dient te gebeuren. Jonge honden zijn vaak minder goed in het beleefd benaderen van een ander. Dat is een kwestie van oefenen. Bijvoorkeur met een hond die dat op een rustig manier duidelijk kan maken.  Je hond even goed te grazen laten nemen door een andere hond is niet de manier om een hond op te voeden.

Vaak hebben we meerdere korte speelmomenten. Dit om de hond tussendoor even tot rust te laten komen, zodat honden niet te opgewonden raken. Het kan dus zijn dat een pup maar 3 x 2 minuten speelt en een andere hond wel 2 x 10 minuten. Mocht er geen passend speelkameraadje zijn dan hoef je ook niet te betalen uiteraard.

Bij het kijken naar passende speel kameraadjes houden we rekening met het karakter, de grootte van de hond, leeftijd en of de hond veel of weinig praatjes heeft. Het is niet de bedoeling dat er op elkaar gejaagd gaat worden als dat niet door alle partijen als leuk wordt ervaren! Ook bij dominant gedrag van de ene hond naar de andere hond kan ingegrepen worden, afhankelijk van de honden in kwestie.

Het is nadrukkelijk de bedoeling dat er positieve ervaringen op worden gedaan. Echter honden zijn levende dieren en er kan schade ontstaan.  Dit is voor eigen risico!

Onder begeleiding spelen kan op:

Er komen binnenkort weer mogelijkheden om begeleid te spelen. De tijden komen op de site te staan.

Begeleid spelen kost € 7,50